Jak rozmawiać z klientem przez telefon ?

10 Czerwiec 2011

Jak rozmawiać z klientem przez telefon ?

Kilka szybkich porad. Twój rozmówca dzwoniąc do Ciebie najczęściej wykonuje całą sekwencję rozmów telefonicznych. Jeśli nie chcesz, aby za chwilę zadzwonił do innej agencji, sam w rozmowie napomknij o istnieniu konkurencji. Gdy deklarujesz wysłanie dodatkowych informacji mailem, nie mów “zaraz wyślę” lecz “wyślę w ciągu najbliższej godziny”. Tylko jeśli klient zgłosi takie życzenie – działaj natychmiast. Potakując w trakcie odsłuchiwania kwestii partnera najlepiej powtarzać słówka “tak” i tylko od czasu do czasu “rozumiem”. Nie nadużywaj słowa “jasne” albo “oczywiście”. “Okey” mówimy tylko, gdy osobiście znamy rozmówcę. Mówiąc o własnych działaniach wprowadzaj liczbę mnogą: “zaprojektujemy” “opracujemy”, podkreślaj zespołowość swojej firmy. Jeśli dzwonisz w godzinach pracy, nie pytaj na początku rozmowy, czy nie przeszkadzasz. Zasadą kurtuazji jest, aby powiadomić partnera, że nagrywamy fragment rozmowy, np. gdy słyszymy w słuchawce skomplikowane nazwy, adresy itd. Najważniejsze – informujemy rozmówcę o tym, że akurat jedziemy samochodem.

Miłych i efektywnych rozmów !

Marek Bachorski – Rudnicki (dzięki uprzejmości firmy Maxim )

Skomentuj

Please log in using one of these methods to post your comment:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s